Γνωρίζετε η βιταμίνη Β12: πόσο απαραίτητη είναι για τον ανθρώπινο οργανισμό

Γνωρίζετε η βιταμίνη Β12: πόσο απαραίτητη είναι για τον ανθρώπινο οργανισμό

by Newsroom

Γνωρίζετε η βιταμίνη Β12: πόσο απαραίτητη είναι για τον ανθρώπινο οργανισμό

Βιταμίνη Β12: Πρόκειται μια βιταμίνη με σπουδαίο ρόλο, άκρως απαραίτητη για τον ανθρώπινο οργανισμό. Παρά ταύτα, είναι μεγάλο το ποσοστό των ανθρώπων που την υπολείπονται, ενώ επίσης πολλοί είναι κι εκείνοι που δεν το γνωρίζουν καν.

 

 

Το άρθρο έχει ενημερωτικό & συμβουλευτικό χαρακτήρα.

 

Από το μικρό αυτό βήμα που μας δίδεται μέσω του περιοδικού θέλουμε να ενημερώσουμε και να πληροφορήσουμε όσους και όσες ανοίξουν αυτό το άρθρο για ένα κομματάκι της υγείας μας. Ένα κομματάκι που ακούει στο όνομα «Βιταμίνη Β12». Που, όπως προαναφέραμε, πολλοί είναι οι άνθρωποι που δεν την έχουν σε επαρκή ποσότητα και μάλιστα δεν έχουν επίγνωση της κατάστασης.

Παράλληλα, επιθυμούμε να σας συμβουλεύσουμε και να σας παροτρύνουμε πρώτον και κύριο να κάνετε ετησίως αιματολογικό check-up. Και, δεύτερον, να εντάσσετε και την βιταμίνη Β12 στη λίστα με αυτά που ζητάτε από το μικροβιολογικό εργαστήριο να σας ελέγξει.

Σε περίπτωση που βρεθεί έλλειψη βιταμίνης Β12:

Θα χρειαστεί να προσαρμόσετε καταλληλότερα κάποιες διατροφικές συνήθειες που έχετε.

Το πιο πιθανό είναι να σας χορηγηθεί από τον ειδικό ιατρό ένα συμπλήρωμα – χαπάκι βιταμίνης Β12. Δεν καλύπτεται από τη δημόσια ασφάλιση, αλλά έχει μικρό κόστος στα φαρμακεία. Το προσλαμβάνετε μαζί με το κύριο γεύμα της ημέρας, που για τους περισσότερους είναι το μεσημεριανό. Για όσο χρονικό διάστημα σάς υποδείξει ο παθολόγος σας. Τα άμεσα αποτελέσματά της που θα σας γίνουν αντιληπτά είναι τα πιο υγιή και λαμπερά νύχια, μαλλιά και δέρμα!

Να προσθέσουμε ότι σε χώρες όπως οι Σκανδιναβικές οι άνθρωποι, κυρίως λόγω της απουσίας του ήλιου, παίρνουν συμπληρώματα βιταμινών, συμπεριλαμβανομένης και της βιταμίνης Β12, σε καθημερινή βάση.

Τέλος, από σοβαρή έλλειψή της κινδυνεύουν μωρά και παιδιά που, λόγω της χορτοφαγικής διατροφής των γονέων, δεν τρέφονται καθόλου με κρέας και προϊόντα ζωικής προέλευσης. Όμως, η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη ΚΑΙ στα παιδιά. Η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία, σε διαταραχές της κίνησης, σε δυσκολίες στην ανάπτυξη (βλ. βάρος και ύψος).

Βιταμίνη Β12: Ο ρόλος της

Η βιταμίνη Β12 είναι αποδεδειγμένα ωφέλιμη, σημαντική, πολύτιμη θα λέγαμε για τον ανθρώπινο οργανισμό. Αναλυτικότερα, ο ρόλος της είναι όλα αυτά τα points που αναφέρονται εν συνεχεία. Και είναι τα ίδια ακριβώς που την καθιστούν απαραίτητη για όλους και όλες μας.

1. Προστατεύει το νευρικό σύστημα

Η βιταμίνη Β12 προστατεύει το νευρικό σύστημα. Πώς; Με μία πρώτη προσέγγιση, το επιτυγχάνει χάρη στη μυέλινη που περιέχει. Μια ουσία η οποία περιβάλλει τα νευρικά κύτταρα.

2. Χαρίζει ενέργεια και μειώνει την κόπωση

Έχει χαρακτηριστεί από κάποιους ως «η βιταμίνη της ενέργειας», καθώς στο ρόλο της περιλαμβάνεται η μετατροπή των υδατανθράκων σε γλυκόζη. Με αυτό τον τρόπο, η βιταμίνη Β12 χαρίζει ενέργεια στον οργανισμό μας και μειώνει το αίσθημα της κόπωσης.

3. Δυναμώνει τα οστά

Οι πάσχοντες από οστεοπόρωση έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12 και υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης (στην οποία θα αναφερθούμε εν εκτάσει). Αυτό μάς οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος της βιταμίνης Β12 συγκαταλέγει και τα γερά οστά.

4. Παράγει και ανανεώνει τα κύτταρα

Ανάμεσα στα σημαντικότερα οφέλη της, βρίσκεται η αύξηση της παραγωγής και η ανανέωση των κυττάρων του οργανισμού.

5. Έχει συνδεθεί με την καλύτερη μνήμη

Από έρευνα στην Αυστραλία, βρέθηκε ότι οι ηλικιωμένοι που την προσελάμβαναν ως συμπλήρωμα, είχαν καλύτερα αποτελέσματα σε μνημονικά τεστ συγκριτικά με εκείνους που δεν ακολουθούσαν την αγωγή.

6. Προστατεύει το πεπτικό σύστημα

Η επαρκής ύπαρξή της στον οργανισμό συνιστά καλό προγνωστικό παράγοντα για την υγεία του πεπτικού συστήματος. Αντίθετα, όταν εμφανίζεται μεγάλη έλλειψή της, που επανέρχεται όταν τα συμπληρώματα βιταμίνης σε χάπι διακόπτονται, αυτό μπορεί να φανερώνει ένα συγκεκριμένο θεματάκι. Πρόκειται για το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού που εμφανίζεται σε πάρα πολλούς ανθρώπους. Είναι υπαίτιο για την μη απορρόφηση βιταμινών όπως η βιταμίνη Β12, του σιδήρου κ.ά. Ανιχνεύεται με γαστροσκόπηση ή με το λεγόμενο τεστ αναπνοής. Θεραπεύεται άμεσα με σύντομη φαρμακοθεραπεία.

7. Βελτιώνει τη διάθεση

Επειδή εμπλέκεται με το νευρικό σύστημα, όπως αναφέραμε στο πρώτο point, συντείνει στη βελτίωση της διάθεσης. Έχει πιστοποιηθεί καλύτερη διαχείριση άγχους ή ηπιότερη επίπτωσή τους. Έχει συνδεθεί με καλύτερη διάθεση και σε περιπτώσεις μείζονος κατάθλιψης ή σε άτομα που βιώνουν ορισμένα από τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

8. Συμβάλλει στην καρδιαγγειακή υγεία

Η ομοκυστεΐνη, που αναφέραμε παραπάνω, αποτελεί ένα αμινοξύ (πρωτεΐνη). Τα επίπεδα του εξαρτώνται από τα επίπεδα των βιταμινών Β – συμπεριλαμβανομένης και της Β12. Το εν λόγω αμινοξύ ευθύνεται για την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων. Με την επαρκή πρόσληψη βιταμίνης Β12, μειώνονται οι τιμές της ομοκυστεΐνης, οπότε και ο κίνδυνος εκδήλωσης καρδιαγγειακών παθήσεων.

9. Τέλος, ρίχνει την πίεση

Το ρόλο της έρχεται να συμπληρώσει και η σημαντική αυτή ιδιότητά της: βοηθάει στο να μειώνεται η αρτηριακή πίεση. Κατ’ επέκταση και ο κίνδυνος για εγκεφαλικό επεισόδιο. .

Βιταμίνη Β12: Οι τροφές που είναι καλές πηγές της

Αφού τονίσαμε πόσο σημαντικός είναι ο ετήσιος αιματολογικός έλεγχος που την συμπεριλαμβάνει, αφού είδαμε αναλυτικά τον σπουδαίο ρόλο της, είναι βασικό να σας πληροφορήσουμε για τις τροφές που αποτελούν καλές πηγές της βιταμίνης Β12.

Καλές πηγές βιταμίνης Β12, λοιπόν, είναι:

  • Το κρέας: βοδινό, μοσχαρίσιο, χοιρινό και αρνίσιο
  • Τα ψάρια: η πέστροφα, ο τόνος, ο σολομός, ο μπακαλιάρος και οι σαρδέλες
  • Άλλα θαλασσινά: τα στρείδια, οι αχιβάδες και τα μύδια
  • Τα πουλερικά (κοτόπουλο, γαλοπούλα)
  • Τα αυγά
  • Το γιαούρτι
  • Το γάλα και το γάλα σόγιας
  • Τα δημητριακά ολικής αλέσεως · μάλιστα υπάρχουν στο εμπόριο ενισχυμένα με βιταμίνες (όπως με περισσότερη Β12) και ενισχυμένα με άλλα θρεπτικά συστατικά.
What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

You may also like