Κοινοποιείστε το άρθρο
Το γράψιμο βοηθά τους ανθρώπους να αποκτούν νέες δεξιότητες
Η γραφή με το χέρι δημιουργεί βαθύτερη γνώση και πιο ολοκληρωμένη μάθηση. Tο γράψιμο βοηθά τους ανθρώπους να αποκτούν νέες δεξιότητες σημαντικά γρηγορότερα και καλύτερα από το να μαθαίνουν το ίδιο υλικό μέσω πληκτρολόγησης ή παρακολούθησης βίντεο.
Ενώ η γραφή με το χέρι έχει κατά πολύ περιοριστεί από την ευκολία που μας παρέχουν οι υπολογιστές, μια νέα έρευνα υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να ξεφορτωθούμε ακόμα το χαρτί και το μολύβι. Το γράψιμο βοηθά τους ανθρώπους να αποκτούν νέες δεξιότητες σημαντικά γρηγορότερα και καλύτερα από το να μαθαίνουν το ίδιο υλικό μέσω πληκτρολόγησης ή παρακολούθησης βίντεο.
Το ερώτημα που απασχολεί γονείς και εκπαιδευτικούς είναι γιατί χρειάζεται τα παιδιά να ξοδεύουν χρόνο για να γράφουν με το χέρι. Προφανώς, θα μάθεις να γράφεις καλύτερα αν το εξασκείς. Όμως, καθώς οι άνθρωποι γράφουν όλο και λιγότερο με το χέρι, τι σημασία έχει; Το αληθινό ερώτημα είναι: Υπάρχουν άλλα οφέλη στη γραφή με το χέρι που έχουν σχέση με την ανάγνωση, την ορθογραφία και την κατανόηση; Όπως διαπιστώσαμε, σίγουρα υπάρχουν, υποστηρίζουν οι ψυχολόγοι.
Οι ψυχολόγοι πραγματοποίησαν πείραμα στο πλαίσιο του οποίου 42 άτομα διδάχτηκαν το αραβικό αλφάβητο, χωρισμένα σε τρεις ομάδες: γραφής με το χέρι, πληκτρολόγησης και παρακολούθησης βίντεο.
Όλοι γνώρισαν τα γράμματα ένα ένα, βλέποντας το κάθε γράμμα σε βίντεο και παράλληλα ακούγοντας το όνομα και τον ήχο του. Μετά την εισαγωγή, οι τρεις ομάδες προσπάθησαν να μάθουν αυτά που είδαν και άκουσαν, με διαφορετικούς τρόπους. Η ομάδα του βίντεο έβλεπε ένα γράμμα να περνάει γρήγορα στην οθόνη και έπρεπε να πει αν ήταν το ίδιο γράμμα που είδε πριν. Η ομάδα με την πληκτρολόγηση έπρεπε να βρει το γράμμα στο πληκτρολόγιο και η ομάδα της γραφής έπρεπε να αντιγράψει το γράμμα με μολύβι και χαρτί.
Έπειτα από έξι συνεδρίες, όλοι μπορούσαν να αναγνωρίσουν τα γράμματα και έκαναν λίγα λάθη όταν εξετάζονταν. Όμως, η ομάδα της γραφής έφτασε σε αυτό το επίπεδο πιο γρήγορα από τις άλλες ομάδες – μερικοί σε μόνο δύο συνεδρίες.
Μετά οι ερευνητές θέλησαν να καθορίσουν σε τι βαθμό οι ομάδες μπορούσαν να γενικεύσουν αυτή τη γνώση. Με άλλα λόγια, μπορούσαν όλοι να αναγνωρίσουν τα γράμματα, αλλά μπορούσε κάποιος να τα χρησιμοποιήσει πραγματικά, γράφοντας κάτι με αυτά, χρησιμοποιώντας τα για να συλλαβίσει ή να διαβάσει άγνωστες λέξεις; Η ομάδα της γραφής ήταν σαφώς καλύτερη σε όλα τα παραπάνω.
Η ομάδα της γραφής κατέληξε να έχει περισσότερες από τις δεξιότητες που χρειάζονται για ανάγνωση και ορθογραφία ανώτερου επιπέδου ενηλίκων. Οι ερευνητές θεωρούν ότι αυτό συνέβη γιατί το γράψιμο ενισχύει τα οπτικά και ακουστικά μαθήματα. Η απλή πράξη της γραφής με το χέρι προσφέρει μια αντιληπτική-κινητική εμπειρία που ενοποιεί αυτά που έχουμε μάθει για τα γράμματα (το σχήμα, τον ήχο κτλ) και δημιουργεί βαθύτερη γνώση και πιο ολοκληρωμένη μάθηση.
Αν και οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν ενήλικες, οι ερευνητές περιμένουν ότι τα ίδια αποτελέσματα θα προκύψουν και στα παιδιά. Τα ευρήματα μπορεί να έχουν σημαντικές προεκτάσεις στη σχολική τάξη, όπου τα τετράδια και τα μολύβια έχουν παραχωρήσει τελευταία τη θέση τους στα τάμπλετ και τα λάπτοπ και η καλλιγραφία έχει εξαφανιστεί.
Τα αποτελέσματα της μελέτης επίσης υποδηλώνουν ότι οι ενήλικες που προσπαθούν να μάθουν μια γλώσσα με διαφορετικό αλφάβητο θα ήταν καλό να συμπληρώνουν τη γνώση που παίρνουν μέσω εφαρμογών και βίντεο με το παραδοσιακό γράψιμο στο χαρτί.
Πηγή https://www.psychologynow.gr/