Το Λούβρο επισκέπτεται την Αθήνα, στην πρώτη μεγάλη περιοδική έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης

by Newsroom
0 comment
Κοινοποιείστε το άρθρο

Το Λούβρο επισκέπτεται την Αθήνα, στην πρώτη μεγάλη περιοδική έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης

Η έκθεση που εγκαινιάζει την υπόγεια αίθουσα της Εθνικής Πινακοθήκης ονομάζεται «Αναζητώντας την Αθανασία: Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου» και περιλαμβάνει πάνω από 100 έργα από καλλιτέχνες όπως Γκόγια, Βελάσκεθ, Μποτιτσέλι, Ντελακρουά και Θεοτοκόπουλος.

 

Η έκθεση «Αναζητώντας την Αθανασία: Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου» ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό την 1η Δεκεμβρίου, εγκαινιάζοντας την αίθουσα των περιοδικών εκθέσεων της Νέας Εθνικής Πινακοθήκης.

 

Η αίθουσα θα βρίσκεται στον υπόγειο όροφο της Πινακοθήκης, έκτασης άνω των 2.000 τ.μ., ο οποίος, εκτός από τις περιοδικές εκθέσεις, θα στεγάζει επίσης τη Δυτικοευρωπαϊκή Συλλογή. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε σε συνέντευξη Τύπου η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, στη Δυτικοευρωπαϊκή Συλλογή, που επίσης πρόκειται να ανοίξει για το κοινό μέχρι το τέλος του έτους, θα εκτίθεται και ο περίφημος «κλεμμένος» πίνακας του Πικάσο, με τίτλο «Γυναικείο Κεφάλι», που είχε κλαπεί το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη και βρέθηκε πριν από μερικούς μήνες, εννέα χρόνια μετά την κινηματογραφική του κλοπή.

 

Όσο για την έκθεση «Αναζητώντας την Αθανασία: Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου», αυτή, όπως εξήγησε η κ. Λαμπράκη – Πλάκα, θα φιλοξενεί περισσότερα από εκατό πορτρέτα σπουδαίων καλλιτεχνών από τις συλλογές του Λούβρου. Τα έργα (γλυπτά, ζωγραφικά αλλά και πολύτιμα αντικείμενα) καλύπτουν περισσότερα από 3.000 χρόνια Ιστορίας, απ’ την εποχή της Βαβυλώνας μέχρι τον 19ο αιώνα, κάτω από την κοινή θεματική του πορτρέτου. Θα εκτίθενται πορτρέτα βασιλέων, ποιητών, στρατηγών, νομοθετών αλλά και απλών ανθρώπων από σπουδαίους καλλιτέχνες- μεταξύ άλλων του Βελάσκεθ, του Μποτιτσέλι, του Γκόγια, του Ρέμπραντ, του Ντελακρουά και του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Στην έκθεση περιλαμβάνεται και ο συγκλονιστικός «Θάνατος του Μαρά» απ’ τον Ζακ-Λουί Νταβίντ, ένα από τα διασημότερα έργα της περιόδου της Γαλλικής Επανάστασης. Απεικονίζει τον νεκρό Μαρά, λίγες στιγμές μετά τη δολοφονία του από τη Σαρλότ Κορντέ.

Ο Θάνατος του Μαρά, του Ζακ-Λουί Νταβίντ: Ο Ζαν Πολ Μαρά κείτεται νεκρός. Ο Μαρά, πολιτικός, δημοσιογράφος και εκδότης, συνέβαλε με τα άρθρα του στην καταδίκη του Λουδοβίκου του 16ου και διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στις «Σφαγές του Σεπτεμβρίου», μια σειρά από συνοπτικές εκτελέσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Σεπτέμβρη του 1792 στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης. Δολοφονήθηκε το 1793 από τη Σαρλότ Κορντέ, μέλος των Γιρονδίνων (πολιτική ομάδα που διατηρούσε πιο μετριοπαθή στάση ως προς την Επανάσταση). Ο Ζακ Λουί Νταβίντ, που φιλοτέχνησε το πορτρέτο, ήταν προσωπικός φίλος του Μαρά και θερμός υποστηρικτής του.

Ο Βοναπάρτης στη γέφυρα της Αρκόλ, του Αντουάν Ζαν Γκρο: Το έργο απεικονίζει τον Ναπολέοντα Βοναπάρτη να οδηγεί τις γαλλικές δυνάμεις στη μάχη της Αρκόλ (ή Άρκολε, αφού πρόκειται για ιταλική επαρχία στην περιφέρεια της Βερόνα), κατά τη διάρκεια του Πολέμου του Πρώτου Συνασπισμού. Ο ίδιος ο Βοναπάρτης παρήγγειλε τον πίνακα στον Γκρο.

Επιμελητές της έκθεσης είναι ο Λουδοβίκος Λεζιλιέ (επιμελητής ελληνικών και ρωμαϊκών αρχαιοτήτων στο Λούβρο) και ο Πόζιμο Φαμπρ (επιμελητής ζωγραφικής στο Λούβρο), καθώς και η Έφη Αγαθονίκου.

Η έκθεση «Αναζητώντας την Αθανασία: Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου» θα είναι επισκέψιμη από 1η Δεκεμβρίου.

Κοινοποιείστε το άρθρο

You may also like