Βιταμίνη D: Με ποιες ασθένειες συνδέεται στο ανθρώπινο σώμα

Οι άνθρωποι που ζούμε σε ηλιόλουστες χώρες όπως η Ελλάδα θεωρούμε δεδομένο ότι δεν έχουμε πρόβλημα επάρκειας της βιταμίνης D στον οργανισμό μας.

Η βιταμίνη D ενεργοποιείται από την έκθεση στον ήλιο, όπως όλοι γνωρίζουμε, αλλά  αυτό πιθανότατα ίσχυε κάποτε. Τώρα πιαμε την ευρεία χρήση αντηλιακών χειμώνα καλοκαίρι και τον πολυάσχολο τρόπο ζωής, η έκθεση του ανθρώπου στον ήλιο έχει μειωθεί σημαντικά και πολλοί είναι αυτοί που αποδεικνύεται ότι παρουσιάζουν έλλειψη της βιταμίνης D.

Ενδείξεις ότι δεν παίρνετε αρκετή βιταμίνη D

  • Αδυναμία στους μυς και τα οστά

Το σώμα μας σταματά να δημιουργεί οστική μάζα γύρω στα 30, και η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να επιταχύνει ή να επιδεινώσει τα συμπτώματα της οστεοπόρωσης.

  • Νιώθετε μελαγχολία

Η κατάθλιψη, οι εναλλαγές της διάθεσης και η μελαγχολία συνδέονται με έλλειψη βιταμίνης D, η οποία σύμφωνα με τους ειδικούς επιδρά στις περιοχές του εγκεφάλου που επηρεάζουν τη διάθεση.

  • Χρόνιες ασθένειες των ούλων

Η επάρκεια σε βιταμίνη D είναι σημαντική για τη στοματική υγεία. Η περιοδοντίτιδα είναι μία χρόνια ασθένεια των ούλων, επικίνδυνη αν δεν θεραπευτεί. Μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει άμεση επίδραση της ηλιοφάνειας στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης περιοδοντίτιδας.

  • Υψηλή αρτηριακή πίεση

Έρευνες έχουν συνδέσει την υπέρταση με την έλλειψη βιταμίνης D, ενώ οι άνθρωποι που έχουν επαρκείς ποσότητές της στον οργανισμό φαίνεται ότι έχουν πίεση μέσα στα φυσιολογικά όρια.

  • Κόπωση και υπνηλία

Θεωρείται πια επιστημονικά αποδεδειγμένη η σχέση μεταξύ ανεπάρκειας βιταμίνης D και του συνδρόμου χρόνιας κόπωσης.

  • Αύξηση βάρους

Πολλοί ερευνητές σχετίζουν την ανεπάρκεια βιταμίνης D με την παχυσαρκία και με νόσους που σχετίζονται με το αυξημένο βάρος. Τα συμπληρώματα βιταμίνης D βοηθούν στην απώλεια βάρους σε υπέρβαρους και παχύσαρκους ασθενείς με αποδεδειγμένη ανεπάρκειά της.

  • Αυξήστε την πρόσληψη της βιταμίνης D

15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο, π.χ. φορώντας κοντομάνικο ή σορτς, χωρίς αντηλιακό αρκούν για να συνθέσει ο οργανισμός την πολύτιμη αυτή βιταμίνη. Άλλοι τρόποι να την αυξήσετε είναι παίρνοντας συμπληρώματα, πάντα όμως με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας, ενώ τα λιπαρά ψάρια και τα έλαιά τους, ο κρόκος του αβγού και τα ενισχυμένα γαλακτοκομικά, δημητριακά και σιτηρά είναι επίσης καλές πηγές της.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

You may also like